3 Ekim 2009 Cumartesi

Türk doktorları afet bölgesinde görevli olarak

İstanbul' da bulunan Uluslararası Sağlık ve Eğitim Derneği ( USEDER) kendilerine gelen bir yardım mailinden sonra Endonezya’ya gitme kararı aldı. Sumatra adası Padang şehrinde meydana gelen 7,9 şiddetindeki deprem nedeniyle ciddi bir hasar ve kayıp meydana gelmesi sonrasında yardım kuruluşları harekete geçti.

Bölgede kayıpların artmasından endişe ediliyor.  Şu an itibarıyle ölü sayısının 1000 lere ulaştığı ve organize bir yardım yapılamaz ise bu sayının artacağı, ayrıca bölgede günlük hayatın çok olumsuz etkilendiği, elektrik ve haberleşme imkanlarının olmadığı uluslar arası kaynaklar tarafından bildiriliyor.

Uluslar arası Sağlık ve Eğitim Derneği (USEDER) üyesi olan doktorlardan oluşan bir heyeti bölgeye gönderdi.Değişik branşlardan 10 hekim USEDER tarafından bölgeye gitmek için uçakla hareket yola çıktı. Padang şehrinde kurtarma çalışmalarına katılacak olan Türk doktorlar yanlarında hastalara müdahale etmek için acil durumlarda müdahale edecek tıbbi malzemeleri de yanlarında götürdü.

Tamamı USEDER üyesi ve gönüllü hekimlerden oluşan ekibin daha önce arama kurtarma çalışmalarında yer aldığını ve bölgede farklı zamanlarda çalıştığını belirten dernek genel sekreteri Süleyman Dinç ‘Bildiğiniz gibi kurumunuzun desteği ile yine Endonezya’ da Kasım ayında bir sağlık hizmeti  süreci devam etmekte idi. Bu sırada oluşan bu doğal afet sonrasında dernek yönetimi olarak mümkün olursa bize uzanan bu çaresiz eli geri çevirmeden deprem bölgesinede yardım eli uzatmayı arzu etmekteyiz.

USEDER olarak bölgeye gidecek 10 kişilik sağlık heyetimizin uçak biletlerinin temininde gidis-donus ucak biletlerini temin eden tika ya tesekkur ediyorum’ dedi. 
cafesiyaset com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder